I plegde alligiance to the flag of the United States of America...

.. ja varje måndag morgon är det dags för pledge i skolan. Även innan fotbollsmatcher. Det är antingen the pledge eller the national anthem. Jag kan hela pledgen men jag jobbar på nationalsången. Vill ju trots allt leva och dö i Norden.

I måndags höll jag tal "How to Speak Swedish" Det gick bra förutom att alla suger på svenska så det var askul tyckte jag. Jag skrattade åt deras dålig uttal och dialekt, ja jag hade roligt. Lärde dem alfabetet, några enkla ord, svårare ord och några meningar. Drog till med Sveriges längsta och svåraste ord som inte ens många svenskar vet om. Vad är egentligen hicka? Jo hicka är HYDRO-NEURO-KAUSTISKA-DIAFRAGMA-KONTRAVIBRATIONER. De ni, det var riktigt kul att höra folk försöka säga det. I tisdags disikerade jag en daggmask på biologin. En daggmask likosm? vad var meningen med det? Det var äckligt. Förra veckn dissikerade vi en bläckfisk och en mussla, det var roligare. Tidigare har vi också dissikerat fårhjärta. Mrs. Patton är väldigt in to biology och vi garvar ihjäl oss åt henne när hon härmar hur daggmaskar rör sig och hur musslor reproducerar sig. HAHHA. I tisdags spelade vi match mot Pagosa på bortaplan så vi fick lämna skolan tidigare och missa sista lektionen YES! Vi vann med 8-0, 2 mål och en assist. Har hört att jag ligger på plats 22 av alla spelare i hela colorado som gett sitt lag mest poäng efter 5 omgångar så det är ju roligt.

Imorgon har vi teamdinner här hos oss så vi har lagat massor med mat och jag har inte börjat med mitt nästa tal som jag måste vara klar med på fredag morgon. Tror det blir uppesittarkväll på torsdag efter teammiddagen. På fredag åker vi till Salida vilket tar 4 timmar, lämnar skolan kl. 10.45 skönt! Sedan är planen att vi åker dit, spöar salida, sover kvar på hotel och på lördag spöar center. På lördag kväll är det Prom förresten och jag har köpt en JLo-klänning. En klänning som Jennifer Lopez hade förra året och den finns bara i tre ex i hela världen. JAg har ett ex och JLo har ett, vem som har det tredje det vet jag inte.

Hej hopp god natt


Kommentarer
Postat av: pa

kul att det går så bra för er i utomhusfotbollen. Inomhus gick det ju inte så bra. Jag kan gissa att du dominerar, styr och ställer helt efter eget huvud. Pratade just med Majsan. Hon är hemma igen efter en vecka i NY. Hon har haft det bra men verkade lite restrött. Hon hälsade till alla!

Lina har börjat köra bil, både ettan tvåan och backen. Tacka gud det är fredakväll och regnet vräker ner i Tallkrogen. Konstiga kommentarer i din förra blogg. Vem skojar? Älskar dig! Pa

2012-04-13 @ 20:53:34
Postat av: Anna

Du var super fin i klänningen! Snygg! <3

2012-04-16 @ 21:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback