Texas Roadtrip Springbreak

Rain makes corn, corn makes whiskey, and whiskey makes me happy... Roadtrip Texas, miljontals timmar i bil och massa country musik. Dessutom sommarvarmt i Texas (30grader) lökade som en gris. Livet lekte. Vi lämnade Colorado fredag morgon för att bila till Texas. Bilresan i si gär ju ingen höjdare, blev en lunch på donken och på kvällen anlände vi till Lubbock, Texas efter 10 timmar i bil. När jag kom till Lubbock var jag fyra timmar från Lollan som för tillfället var i Dallas. Närra men ändå så långt borta. Tog in på ett hotell där innán vi nästa morgon for vidare och anlände till Austin på eftermiddagen. Jag fick se familjens gamla hus sen de bodde i Texas, asstort hus och pool. Jag tänkte: tusan att jag inte kom hit istället pool och varmt liksom. Vi mötte upp några kompisar till dem och gick på en jätterolig mexicansk restaurang "HulaHut" precis vid vattnet så folk badade och åkte vattenskidor mm. Jag åt mango tacos (tacos med mango). På lördagkvällen gick vi på Rodeo. Det var intressant och kul i typ 10 minuter sen tröttnade jag lite men alla amerikanare var vilda. Gissar att jag inte fattade konceptet riktigt men jag tyckte synd om kalvarna, hästarna och tjurarna de blev ju plågade. Men det var i alla fall häftigt att se. Tjurarna var galna och så var ryttarna och publiken. Amrikansk kultur vare ja.

På söndagen bilade vi vidare till San Antonio, Texas näst största stad efter Dallas. (Tror Austin är den tredje största). I San Antonio träffade vi Leslie's bästa kompis från College och bodde hos henne. Hon hade också två tjejer i min och Kirby's ålder så det var kul. Vi åkte runt och turistade i staden och jag fick see "The Alamo" som var ett känt torg från nåt krig samt "The River Walk" som var en fin å omgiven av blommor, växter och restauranger. Vi gick på en jätteknäpp restaurang "Dixie" där personalen skulle vara så otrevliga som möjligt, det var kul, de var helt respektlösa och gav alla hattar som de skrev på. Kirby's hatt sa "I pee standing up", min sa "I stuff my bra", McKennas sa "The blonde may be fake but the dumb is real" och Leslie's sa "My toy requires a car battery". Ett par som satt bakom oss hade roliga hattar också. Killens sa "I put in" och tjejens sa "I out out". Hahahah det var kul. På måndagen stannade vi i San Antonio och vi köpte stora badringar och sedan åkte vi och åkte tub på en å. (Sitter i badringen och åker på en å med vatten fall). Solen brände och jag blev toasted. Hej kräfa. Men det var kul. Vi hade också picknick med kalkonsmörgåsar, vindruvor, jordubbar mm. På söndagkvällen lämnade vi San Antonio och begav oss mot Dallas. Men vi stannade i Granbury som är strax utanför Fort Worth som är en statdsdel tillhörande Dallas.

I Granbury bor Mi ma (mormor) och hon hade världens gulligaste litet hus i ett jättefint område. Huset var jttefint, alledelles påskdekorerat och typisk amerikanskt. En plan, heltäckningsmattor, alla sovrum har egna badrum, garageuppfart på tomten direkt från vägen, liten tomt helt perfekt grön, och grannarna nära inpå. Väldigt fint och amerikanskt. På Tisdagmorgon gjorde mormor frukost till oss ( det gjorde hon förövrigt varje dag) egg casserole, bisquits and sausage, scrambled eggs mm. Dessutom fick vi pajer varje dag och glass, jag älskar mormödrar som skämmer bort sina barnbarn. Mor och Far-föräldrar har 3 regler i mina ögon. 1. Give them candy. 2. Show them love by giving them what thy are wishing for 3. Send them home when they get annoying.

På tisdagen i alla fall tog vi sovmorgon, hängde hemma, jag och Kirby åkte till Granbury och gick på starbucks (önskar vi hade det hemma), handlade lite på Walmart och hyrde filmer som vi spenderade resten av dgen till. Jag gick ut och sprang också. Värt att notera. Lite segt efter 5 dagar vila (vet att det är för lång vila pappa) men jag behövde vila min sträckning vilket jag knappt lände vilket var bra. Har jag förresten sagt att jag hatar hundar? Om jag inte gjort det klart tidigare så hatar jag dem av hela mitt hjärta. Ja, en av hundarna var med i bilen på våran resa och dregglade och hårade överallt. Dessutom tuggade den sönder ett par av mina skor, mina favoriter som jag köpte förra sommaren med mormor!!! Pisses me off asså.

På Onsagen var det den 29 mars och vi åkte in till Fort Worth för shopping. Laddat credit card och jag köpte underkläder, en jacka, 2 tjocktröjor, 2 par skor och lite andra tillhörigheter som var behövandes. Vi gick på restaurang och jah åt räkpasta. Seafood är awesome. 29 mars innebar även min käre fars födelsedag och eftersom jag inte kunde blogga då får jag ära honom nu istället.

Tack för världsklasshumorn, smartheten och det otroligt bra minnet (känner att det drabbat mig med..)

På torsdagen gjorde vi en tripp till Granbury och jag fick se den lilla staden, gammal men fin stad, vi shoppade lite men jag köpte inget (bra jobbat sanna). Sen kollade vi på film, gick promenad och jag sprang faktiskt. 4.8 i bena kändes skönt, dock jobbigt att springa i 30grader och stekande sol. Fredagen var vår sista dag här, sovmorgon, passade på att njuta lite extra, vi åkte till Fort Worth igen. Jag köpte en kjol, ett par shorts, ett linne samt en skjorta. Resväskan kommer ha tusen kilo övervikt när jag ska hem.. om allt ens får plats... Sedan lagade vi mat med Mi ma, låg i gräset och lyssnade på musik. Kändes som sommar och jag älskade det. På natten till lördag gick vi upp tidigt och flög hem till Colorado, jag och Kirby. Vi kom till Durango på lödag mitt på dagen och vi åkte och kollade på Aubry som hade friidrottstävling, men det gick inte så bra. Nu är det söndag och 1 april, försökte komma på ett aprilskämt, men hjärnan sammarbetar inte...för mycket lov tror jag. Måste nu jobba på mitt tal tills imorgon och göra andra saker, men solen skiner och det är varmt.

Imorn är det förresten andra april och förmodligen kommer jag inte ha tid att sitta vid datorn så vill därför passa på att önska min moster Linda grattis på födelsedagen! ha en toppen dag imorn!

PS! MISSA INTE DET NYA INLÄGGET UNDER DETTA OXÅ!!!


Kommentarer
Postat av: Len

Det är verkligen glädjande att du ängnar din gamla pappa en tanke. Tack för det! Det ser ut som han somnat också! Alamo var ett militärt fort i San Antonio där ett stort slag ägde rum mellam mexikaner och engelska nybyggare. Nybyggarna vann och staten Texas bildades. Har ett svagt minne av att den kända rebellen Davy Crocket förlorade livet vid slaget. Han som gjorde livet surt för den engelska ockupationsmakten och ders soldater de s k rödrockarna. När jag var i San Antonio i april för några år sedan var det 35 grader och vindstilla. Har aldrig upplevt någon så pressande hetta som just där. Älskar dig!

2012-04-03 @ 21:11:02
Postat av: Marianne Lindohf

God morgon Sanna.kl.här nu ca 04.45.Alltid kul att läsa din blogg.Du skriver fantastistiskt fint,det bara löper utan några som helst hinder i vägen.Undrar om du är ett journalistembryo?Ja,i morgon åker jag till NY,ska bli spännande, även om jag är som ett geléhallon inför resan.Jag har sån enorm resfeber.Ok,det ordnar sig nog.Vi

ska bo hos Erik,min väninnas son,Ulrika,På Park Avenye,rätt stavat,vet ej.Svårt för mig att hålla reda på alla turer runt fotboll,önskar bara att jag nån gång kan vara med,o kolla dig i nå´n turnering.Det är ju så långt emellan Colorado o NY,annars hade det varit roligt att träffas.F ö tittar jag på Fashion TV,kul att titta på,men inget annat.Ha det så bra Sanna.Jag är övertygad.Du klarar dig alltid.Med en härlig familj och ett bra självförtroende kommer man långt.ps.Jag gör massor roliga saker.Skratta är viktigt.kramar Majsan.

2012-04-04 @ 05:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback