Here we go again

OJ oj OJ så mkt som hänt senaste dagarna. Fick påskpresent från mamma Eva och pappa Janne förra veckan, min extra familj och andra hem, ville bara passa på att tacka för det! Tack!

I torsdags hade vi aöötså teamdinner at our place. Vi gjorde köttbullar, pasta och pastasås. Det var mums mums, vi hade även sex stycken limpor med vitlöksbröd och sallad vilket var väldans gott. Till efterrätt var det strawberry pretsel yellow (stavning?) (en jordgubbs-efterätt, cookies&cream (kakorna var enorma) samt bananapudding. JAg köttade och åt asmycket av allt. Magen spände och på torsdagkvällen gick jag till sängs med magknip. Hahah fredag mådde inte magen prima men vad tusan, teamdinner var trevligt.

På fredagen lämnade vi skolan vid 10.30, yes missa nästan hela dagen! Vi åkte buss till salida, 4 timmar..suck. Hur som helst spelade vi match och vann med 6-0. Blev 1 mål och 2 assist vill jag minnas. Efter matchen åt vi pizza till middag och sov på hotell i salida, det var kul och umgås med laget och ha mera tid utanför skolan liksom. På söndagmorgonen spelade vi match mot Center, oh herre gud säger jag bara. De sög, vi vann med 10-0 och spelade bara en halvlek. Här finns något som heter mercy rule vilket innebär att efter 6-0 måste man ta av en spelare för varje mål och efter 10-0 så är matchen över. Ganska tragiskt hur dåliga de var. Det tog oss 40 minuter att göra tio mål. Jag stod i alla fall för 3 av dem samt 2 assist. Efter matchen åkte vi tillbaka till bayfield och alla var redo för prom. PROM var på lördagkvällen och det var superawesome. Bayfield High School girls soccerteam är ranked 57 i hela landet, 9 i staten colorado och 2 i hela våran serie. Ser fram emot play-off. Jag vill vinna state och åka till Denver och vinna en stor buckla. Jag är rankad nr 12 i colorado, ranking efter hur många poäng man gett sitt lag från mål och assists.


team


match



Ganska awesome bild haha, bjuder på den.

I måndags hade jag tal igen om, denna gång om recycling. Jag hade inte pluggat så det gick inte så bra. Men vem bryr sig? Jag hade oxå Biologi-test som gick ännu sämre för jag inte hade pluggat. Okej få inte utbrott när jag säger att det inte gick bra, bra för mig innebär ju ofta vädigt mycket bra för andra.

Idag spelade vi match igen mot Ignacio btw. Vann med 10-0 igen. 2 mål och 2 assist. Ganska trevligt sådär. Idag är det tisadag också. På fredag är vi lediga, YES!

Om 39 dagar lämnar jag USA. Om 24 dagar kommer min familj. Om 2 dagar fyller jag 19. Hjälp tiden flyger förbi. Gör ett inlägg om Prom imorron om jag har tid annars på torsdag. Detta får räcka för nu va.


Kommentarer
Postat av: Marianne Lindohf

Hej Sanna.Vad jag är glad att datorn funkar Helt plötsligt var din blogg med bild o allt helt borta.Jag hade en kille här i förrgår som hjälpte mig att komma in på blocket(ska sälja min bror Lasses segel)OK,till saken STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN,hoppas den blir trevlig.Jag ej skickat något,grattar dig senare.Fick din mejladress av mor din,har fått den av far din,men nu borta.Ivilket fall Har jag varit i NY,men det är ju vardagsmat för dig.Jag varit där med arbetet ca 1989,men ej samma sak,På mässa hela dagarna,1 dag ledigt.Vi bodde på Park Avenue,det var häftigt.Bodde hos Erik i hans lägenhet.Ja det var kul.Fint väder hela tidenCirkle line,Moma, Guggenheim,Centrel Park,46:e våningen,Dag Hmmarsköldsplats(erik arbetade där,en massor av härliga restauranter.Shopping,shopping,mest Ulrika intresserad,men kul gå på Bloomingdales,där alla kända designers representerade.Ja,du vet själv,Gucci,Burberry,Oscar de la Renta,Ralf Laureen,m fl.Jag köpte en blus designad Diane von Furstenberg,ganska billig.Det var kul eftersom jag sett henne på Fashion TV,en av de tillvalskanaler som har gjort mig alldeles konfys.(Comhem)blev förvånad över att det var så rent på gatorna,och de gula taxibilarna såg ut som de ägde stan.Ja livet är ju inte bara mode,men kul och titta på vackra kläder.Jag ville ju bli modetecknerska när jag var i din ålder.Ödet ville annorlunda.Hoppas du får massor av goda bakelser i morgon.Hoppas du orkar läsa detta.Du verkar ju ha det bra där o grattis till Din Graduation,så ses vi någon gång,så får jag fira dig.Hela familjen kommer ju snart.Skickade kort till dig,genom Erik.Hittade sen fina kort o frimärken.STOR KRAM MAJSAN.NY var underbart,men kom ej till Brooklyn,Harlem,mm,nästa gång

2012-04-18 @ 17:33:17
Postat av: Mormor

VI GRATULERAR, VI GRATULERAR, VI GRATULERAR VÅRAN SANNA IDAG....Med en enkel tulipan uppå bemärkelsedan...Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år....Vad är det för en dag, nej det är ingen vanlig dag för det är Sannas födelsedag Hurra Hurra Hurra. Happy birthday to you. happy birthday to you..... GRATTIS till dina 19 år.

Många kära kramar från mormor och morfar

Vi ses snart.

2012-04-19 @ 10:19:02
Postat av: pa

Massor av grattis från Tallis ma pa och Li.

Majsan vars dator kraschat på blocket men som är på bättringsvägen nu, hälsar och grattar allt vad hon kan. Hoppas dagen blir awesome på alla sätt när du vaknar. Det är ju snart morgon i Co. Puss och grattis igen!

2012-04-19 @ 12:37:44
Postat av: Mam

GRATTIS FRÅN SVERIGE.:-) <3 Snart får vi krama dig igen. 19 år. Fy vad tiden går.Minns när du föddes. Längtar efter dig. PUSSSSSSSSSSSSSSS Mam

2012-04-19 @ 19:43:00
Postat av: Grandins de yngre

Ja må hon leva, ja må hon leva... Ett STOOORT grattis till Sanna! Teckningarna som flickorna skulle göra till dig är inte riktigt färdiga än och hann inte fram över Atlanten, så du får dem vid annat tillfälle. Hoppas att du fick en riktigt härlig födelsedag och att firandet fortsätter i helgen. Ser fram emot rapport om hur det gått till. kramar från A-K, Niklas, Ax, Isa

2012-04-20 @ 08:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback