Jag behöver min Mormor

Jag behöver min Mormor. Mina dress-up byxor är nämligen för långa (behöver läggas upp), ett utav mina linnen är trasigt och det har gått hål i två tröjor. Jag har jobb till dig Mormor, känner du för att hänga när jag kommer hem? Tack för tidningen, godiset och sporttoppen förresten. Kom idag på posten. Kul! 

Idag är det den 21 februari 2012. Jag har tillbringat 208 dagar i detta landet och om 95 landar jag på Stockholm Arlanda Airport. Om 58 dagar fyller jag 19 år, läskigt.

Idag var jag även i Taylor's lip sync och uppträdde, imorrn är det Jaylie's och Kendall's och på torsdag är det dags för mitt.. mycket koreografi.

Till Mattecool: Kul att du och kidsen har haft kul i fjällen. Skönt att höra att du betalat in till Aik Damfotboll i år igen, skulle ju vara förargligt om du skulle missa ett år. Kul att det går bra med Stockholmsarenan också, och när det gäller vackra klistermärken så har jag redan en upplaga i mitt sovrum som jag inte vet vad jag ska göra med, men jag kan ju alltid använda dem som toapapper, vore ju synd att bara kasta bort sånna dyra och vackra klistermärken...


Jag just nu, bjuder på denna, lite smågodis sådär

Åh fy nu fes ena hunden här inne, måste fly innan jag blir skadad för livet och tappar luktsinnet, adjökens!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Kul att känna sig behövd om än annat än att laga gamla trasiga kläder som du lika gärna kan lämna kvar i Amerikat. Det måste vara härligt att bara fylla 19, nästa gång fyller jag 68. Vad skulle du tycka om det. Kul va! Lycka till påp torsdag. Det

går nog bra som vanligt. Jag håller tummarna.



Pussar och kramar från traslagaren

2012-02-22 @ 18:23:21
Postat av: Pa

Hej San!

Nu har vår snö regnat bort. Lika skönt det så våren kan komma igång. Igår åkte Vickan in på Karolinska. Spännande va? Lycka till idag med talet dansen och all jobbig koregrafi & traslagenen m fl kommer i början på maj men det vet du väl redan. Pussbapa

2012-02-23 @ 09:52:07
Postat av: Mormor

Ja Sanna, nu har Victoria och Daniel (och hela Sveriges befolkning) fått en ny liten princessa. Hon var 51 cm lång och 3 280g tung. En blivande kronprinsessa. Så klockan 12.00 idag skjuts salut 21x2 skott och vi flaggar på balkongen.



Kram mormor

2012-02-23 @ 11:48:04
Postat av: Mormor

Idag tillkännagavs namnet på vår nya tronarvinge.

Estelle Silvia Eva Mary. Ett mycket fult namn tycker Herman Lindquist, låter som namnet på en nattklubbsdrottning. Silvia efter mormor, Eva efter farmor och Mary efter kronprinssesan av Danmark (som förmodligen blir gudmor och kronprins Hakon av Norge blir antagligen gudfar).

Här är våren på väg. Snön har börjat smälta bort och det är c:a 8 grader varmt. Men det har nog inte snöat för sista gången. Det brukar ju alltid snöa ett par gånger i april också.

Slängpussar från mormor

2012-02-24 @ 13:28:56
Postat av: Mattegool

Vem f.... bryr sej om Estelle?



Tyresö FF har värvat;

Estrella Elaine Moura

Caroline Seger

Veronica Boquete MVP i WPS 2011

Lisa Dahlkvist

Lisa Klinga

och nu även en Brazileros called MARTA!!!



2012-02-24 @ 22:34:46
Postat av: Britta Barkeling

Hej Sanna! Jag har minne som en guldfisk och hade glömt din bloggadress. Men efter idogt googlande hittade jag till din blogg igen och har med stort nöje följt dig vidare. Förutom att du är fantastiskt duktig på att uttrycka dig i skrift, verkar du även ha talets gåva. Vilket bra ämnesval du gjort, Speech, för jag gissar att du själv fått bestämma vad du ska studera. Tänk vilken nytta du kommer att ha av detta, Synd att det inte finns som ämne i svensk skola. Jag tror att de flesta tycker att det är mer eller mindre gruvsamt att prata inför publik. Många varma hälsningar från Britta (Emmas mamma)

2012-02-28 @ 21:30:06
Postat av: Britta Barkeling

Hej Sanna! Har hittat tillbaka till din fina blogg. Mitt guldfiskminne gjorde att jag glömt bloggadress men nu är jag uppdaterad när det gäller ditt USA-liv. Kul läsning. Vilket bra ämnesval, speech. Tänk om det fanns i svenska skolan. Jag tror att de flesta tycker att det är mer eller mindre gruvsamt att prata inför publik. Sune hälsar. Många varma hälsningar från Britta (Emmas mamma)

2012-02-28 @ 21:38:47
Postat av: Britta Barkeling

Oj, Oj, Oj. Jag skrev det första inlägget sedan försvann hela sidan liksom mitt inlägg - trodde jag.

Vad gör man inte för att synas i skrift!? Hälsningar igen

Britta

2012-02-28 @ 21:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback