SnowDay

Dålig bloggning, oj oj oj. Känner att jag varken haft tid eller ork. Minns inte om jag skrev om mitt uppträdande i speech förra veckan, men jag uppträdde i alla fall på scenen, mimade en låt och dansade en inövad dans. Jag hade också tre bakgrundsdansare och det gick helt okej bra. Vi filmade allas uppträdanden så får en DVD copy på det och det blir väl roligt att se alla andras igen och mindre roligt att se mitt eget uppträdande men ser fram emot det.

I helgen var det basket både fredag och lördagkväll, hela skolan var där och hejade. Tjejlaget har gått till regionskval i State Championship nu, så de spelar igen denna helg. (E lite smått trött på basketboll för tillfället sådär). I söndags åkte jag och Kirby in till Durango för att shoppa, men självklart så var affären jag ville till stängd. Typiskt. Min vanliga tur. Istället köpte jag nya benskydd, fotbollsstrumpor, en träningströja och nya löparskor. Jag gillar träning, det är mycket tillfredsställande, heheeh!

I går var det måndag igen och inte vilken måndag som helst! Soccer season officially started igår. Synd bara att det fortfarande var snö ute. Vi har träning 2 timmar varje dag från och med nu. Igår sprang vi 2 miles (3.2kilometer) men slingan är lite kortare är 2 miles så gissar att den är närmare 3 kilometer. Hur som helst kom jag i mål med första klungan, jag och två andra tjejer. Tid 14.10. Ingen toppen tid för tre kilometer, hoppas på att bättra på den, men det var snö, kallt och blåsigt. Dessutom är vi typ en miljon meter över havet här vilket vi inte är hemma i Sverige. (Visserligen har jag väl anpassat mig till det nu, men ändå, det är en bra ursäkt liksom). Efter löpningen tränade vi inomhus 1 timme och det var väl både kul och mindre kul. Lite blandade talanger hos olika personer så att säga... På kvällen var det dags för match igen med indoor laget. Vi spelade lika suveränt och skickligt som vanligt och förlorade bara med 6-1! Måste ju vara rekord bra. Jag är så trätt på två killar i det där laget som inte fattar någonting om fotboll... men jaja det är att lägga energi på fel saker.

Idag tisdag vaknade jag upp 6.20 och tog en dusch. När jag kom ut ur duschen hörde jag att det var sju inches snö på marken, eqvivalent med 18 cm (ännu mer synd för fotbollssäsongen, suck) Hur som heslt blev det en "snowday" vägarna var inte plogade eftersom det snöat på natten så skolan blev inställd (klagar inte) så vi har vart hemma hela dagen. Vi har kollat på film, jag har skrivit mitt tal till nästa vecka om Relationer och så har jag ätit macka och äpple med peanutbutter. Det är för smaskigt. Nu börjar det bli dags för middag och läggdags, hoppas det snöar sju inches inatt igen. Känner inget behov alls av att gå till skolan imorrn.


Ny löpartröja


Schyssta strumpor och benskydd till säsongen, skolfärgen är ju lila men det fanns inte så rosa var närmaste färgen hehe


Löpardojjorna dårå


Känner lite att jag önska jag va i Sverige denna vecka, skulle inte ha något emot att ha sportlov, inte heller att vara i fjällen och åka skidor varje dag, men jag ska väl inte säga nåt, skidåkningen här i Colorado är ganska okej så att säga...... P&K

Kommentarer
Postat av: pa

Bra att du køper riktiga grejer. Va søt du blev på andra kortet! Vi har sol varmt shoping och en del skidåkning. Vi har det bra! Pa

2012-02-29 @ 16:45:50
Postat av: Mormor

Vilka tjusiga springskor och vilken underbar färg på både skor och strumpor. Du blir säkert skolans sötaste tjej. Idag har vi varit till Blidö och lämnat av madrasser, kuddar osv. till det nya lilla huset. Ett underbart väder med sol och snö c:a 7 plusgrader som varmast. Besökte Kjell och Karin som bjöd på kaffe och våfflor på altanen. Mums, mums!



Vårkramar mormor.

2012-02-29 @ 23:03:16
Postat av: Mam

Hej Sanna! Härliga färger på dina nya idrottsattiraljer. Här i Lindvallen skiner solen för fullt. Alla är i backen idag. Lina på bräda, Natta och pappa på slalomlagg. Själv ska jag snart ta mig ut för en promenad innan lunch. Det är plusgrader och snöns smälter fort häruppe. Fortsätter det så här så lär det inte finnas någon snö kvar till påsk. Pussar Mamma

2012-03-01 @ 09:32:59
Postat av: Marianne Lindohf

Hej Sanna.Kul att läsa din blogg.Tyvärr har jag haft mycket omkring mig o ej gjo0rt några kommentarer.Nu skall det ske.Du verkar ha ett väldigt flyt på dina föredrag mm.Dina skor o kläder behöver jag ej dryfta,instämmer som föregående kommentatorer.Jag börjar få i ordning här i Bromma.Du får komma och hälsa på innan jag flyttar.En kompis till mig har flyttat in i värsta gröten,häftigt,närhet till allt.Kanske,kanske,kanske

åker jag till NY runt påsk,hälsar på Erik.Det är långt till Colorado,men vi hörs.Du skriver fantastiskt bra.Jag ska gå på skrivarkurs i maj.Puss o kram.Kan du tänka dig.En katt sprang fram o tillbaka här inne.Altandörren stod lite på glänt.STÅ PÅ DIG.lÅT DIG INTE TRYCKAS NER AV DÅLIGA FOTBOLLSKILLAR.Majsan

2012-03-02 @ 07:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback