1 Maj

och jag hann inte i tid. Min trogne vän och följeslagare fyllde år häromdagen och måste ägna henne ett par rader. Än sån fin vän som min Louise är inte direkt något som växer på träd så henne tänker jag vara rädd om. Med Louise har jag alla mina bästa minnen och vi har gått igenom mycket smått och gott tillsammans. Höjdpunkter är trots allt att bara ligga på hennes soffa och kolla på topmodel medans hon äter mikromat och jag godis, eller kvällspromenader i sommarnatten på skogskyrkogården, monopolkvällar på jullovet, och bara flams och gapskratt. Bara genom att titta på henne kan jag börja asgrava.

19 Barre är inte att leka med, inom kort haltar vi som pensionärer fram över gröna golfbanor, förmodligen lika luspanka som vi är nu, det där målet med att bli rik vet jag inte om någon av oss kommer uppnå. (Får försöka gifta bort dig med nån rik snubbe så jag får en säker inkomstkälla). Hur som helst lär vi skämma ut oss som vanligt. Snart sitter vi i rullstol med solkeps på huvudet brevid boulebanan, för att sedan 20 år senare ha rullstolsrejs i korridorerna på ålderdomshemmet liljekonvaljen i enskede gård. Tiden går fort, tur att att vi har så många kvar med varandra och jag vill ha dig i mitt liv varje dag. Kan ej bärga mig till vi ses. Du är min bästa vän Lollan, avespunken, idjut, berta, siv, leffe, LOIIIISE, som du sagt, kärt barn har många namn.


13 år


14 år


15 år


16 år


17 år


18 år... tro det eller ej

Lagon flamsiga bilder... har ännu ingen från när vi är 19 år ??

Tänkte att jag kanske skulle ha en fin bild oxå. Men vi bjuder på oss själva tant bärta och jag
/// Tant Berit på 133:an


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback