näsblod

Lite uppdatering. Har inget minne av vad vi gjort så tänkte bara säga att vi åkte på roadtrip senaste helgen till Telluride/Ridgeway med fotbollen och bodde på hotell. Blev 1-1 mot telluride och vi van mot ridgeway med 3-0. Mål och assist blev det där.

Idag spelade vi match mot Pagosa och vann med 4-1 och mål och assist blev det även där. Varmt börjar det bli här har varit över 20 hela senaste veckan och ser ut som att det tänker hålla i sig. Är dock lite blåsigt så blir lite kyligt emellanåt om solen är i moln. Om solen är framme brinner man upp. När solen är i moln är det förövrigt toppen fotbollsväder.

Kan ju passa på att berätta om en incident som hände inder matchen idag. Orädd som jag är på planer så tog jag en litem flygtur, gick upp i nickduell såhoppar högre och över tjejen framför mig. Vinner självklart nickduellen, träffar bollen men på nerväg dunkar jag mitt huvud i hennes huvud. Min kära näsa fick sig en omgång och jag är rädd att den aldrig återfår sitt ursprungliga jag. Blod forsade från 2 av 2 möjliga näsborrar samt även från ovanpå näsan där skinnet spruckit. Så nu sitter jag här i sängen, men röd,krokig, svullen och ihoptejpad näsa. Minns när vi mötte djurgården för ett par år sedan och jag nickade in bollen med näsan, en annan höjdpunkt i karriären. Varför händer detta alltid mig? Tur att inte lollan ä här, hon skulle reat mig och garva ihjäl sig, jaja, bara bita ihop och komma igen, dags för alvedonpåfyllning...

Kommentarer
Postat av: Len 45

Visst har jag väl instruerat om att du inte får göra illa dig. Sedan länge väl! Matchen med näsnicken mot djurgårn kommer jag också ihåg. Ni låg under med 3-0 och vände och vann med 4-3, minns att du hade ytterligare en nick (med pannan) i mål som blev bortdömd. Kommer du ihåg? Ovanlig vändning i fotbollen. Puss å de! Pa

2012-05-02 @ 19:50:52
Postat av: Mateegooool

Ibland gör det ont att spela fotboll.. minns en medspelare som som vi ställde ut på plan för att få komma till start. Han sparng långa omvägar för att inte komma i närheten av spelet men på en hörna styrde han in ett stenhårt skott med kronjuvelerna utan att hinna se vart bollen kom ifrån. Slutligligen bars han ut från plan och har sedan dess aldrig varit i närheten av en fotbollsplan.

2012-05-03 @ 00:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback