somnade till lite, men här är till er

det här med att blogga är inte riktigt min grej. Är inte kul och ta bara upp tid, men tror ändå att bloggen kommer vara ett bra sätt att se tillbaka på mitt år. Har inte bloggat påöver 15 dagar. Snabb rep kommer här:

Onsdag 2 veckor sedan: Vi hade match, första slutspelsmatchen, vinna eller försvinna och slog Buena vista med 2-1. Det var en helt otrolig match, en sån där riktig match när det står och väger och varenda bolltouch är avgörande och livsviktig. Skön vinst som sagt. Onsdagenvar också min sista skoldag! SOMMARLOV.

På torsdagen var jag hemma och sedan tränade jag fotboll. På kvällen var det senior camp out och lite partyparty låååångt ut i skogen så inga poliser kunde hitta oss. På fredagmorgon var man någorlunda trött, men det var bara att bege sig upp för graduaionpractice och så fort et var över åkte vi buss upp till denver. Fotbollslaget, på lördagen skulle vi spela åttondelsfinal mot ColoradoAcademy, en skol med ihopplockade spelare vilket inte är riktigt rättvist då vi i lilla bayfield med 400 elever inte kan "köpa in våra spelare". Det förklarar i alla fall varför vi förlorade, även om vi var nära. 1-0, och vi kunde faktiskt ha vunnit. Colorado Academy gick sedan hela vägen till final vilket kändes lite surt för vi kunde ha kommit så långt. På fredagen träffade jag även mamma, pappa, lina, mormor och morfar som flugit in till denver på morgonen. Mycket trevligt återseende. Efter matchen på lördagen bilade vi tillbaka till bayfield men stop för shopping på ikea. Ikea här ser exakt likadant ut som ikea hemma och de säljer svensk mat. lax<3.

På söndagen tog jag graduation, gradutionkläder på, tals hölls i massor, alla seniors fick gå upp på scen en och en och ta emot diplom samt blommor. Fotografering i massor och sedan blev det midda på restaurang. Den kommande veckan måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag umgicks jag med min kära familj här och vi var i durango, shoppade, åkte det "famous" train till en liten stad uppe i bergen mm. Det var kul och de lämnade på fredgen och bilade tillbaka till denver.

Vi hade soccer awards en kväll där vi fik pris. Fick pris för A-lagsspelare, bra betyg samtidigt som bra sport, fick två svartvita bilder på mig i ramar, fick award "silver boot" för mest assist under säsongen och blev även utnämnd som MVP, och fick också pris för en utav de elva bästa spelarna i vår liga. Fick också sport utnämnelse och stjärnor för att jag var kapten och allt var det var. Efter det blev det några jobbiga minuter med farväl till vänner och fotbollslag, ett farväl som kommer vara för lång tid framöver och för en del knske föralltid.

I dagarna lämnade vi också huset härhemma för att göra en liten roadtrip i colorado. Rest runt i colorado och sett massa små kända orter och stäedr, bott på hotell och ätit på restaurang varje dag. Aspen är förövrigt världens mysigaste stad, I am in love.

idag är det torsda och min näst sista dag här. I morn är det fredag och på lördag, efter 303 dagar lämnar jag USA för att på söndag det 27 maj återigen landa på stockholm arlanda airport och stega på svensk mark. Eftersom det är mina sista dagar här nu så får jag bestämma. Idag har vi ätit lunch på min favoritresturang och efteråt åt vi glass på världens bästa glassbar, och ni vet america, här får man jätteportioner, har jätteont i magen just nu, kommer förmodligen at expoldera snart. Måste frsöka springa ikväll eller gå på toaletten i alla fall och jag lyckas förflytta mig dit. Jag har ej bestämt vad morgondagen kommer bjuda på än. Måste också ta tag i lite praktiska saker så som att tvätta kläder, packa. skriva ut flygbiljetter mm. Det känns lite konstigt, jag vill inte hem, men jag längtar efter släkten och det känns att sommaren är här

Kommentarer
Postat av: Mateegooool

Välkommen hem!

2012-05-25 @ 22:10:31
Postat av: ak o niklas

välkommen hem till Svedala! nu ser vi fram emot rapport om hur hemkomsten var! samma mottagande som Loreen med massa folk på Arlanda? minns när jag kom hem från London efter en aupairsommar och mötte familjen, det var en härlig känsla :-) tänk att du varit borta nästan ett år. ser fram emot att träffas i midsommar...burken är ett givet inslag eller hur? kram från a-k

2012-05-29 @ 23:11:08
Postat av: Pa Len

Efter 9 och en halv månad 11/5 fick jag äntligen chansen att krama om dig igen (på ett hotell i Lakewood strax utan för Denver). En stark upplevelse! Familjen återförenades under en vecka i Lake Vallecito utanför Bayfield hos familjen Brown/Jackson. Veckan innehöll examen, mat, matlagning, tåg till Silverton, harley- Davidsonåking, solbad, hiking, shooping, fotbollaward och en massa fotografering. Därefter lämnade vi våra amerikanska vänner och bilade genom de kända skidorterna Aspen, Weil, Gunnison och Breckenridge och vidare till Denver. Avslutar med träning på hotellgymmet, poolen och omfattande shooping i Denver och Chery Creek. Tack Sanna!

Vi är många som älskar dig! Pa

2012-06-26 @ 10:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback