Fredagen den fjärde maj

Sommaren kommer mera och mera här borta, har varit över 20grader nu två veckor i följd och det ska fortsätta så. Jag klagar inte. Det är ju bara runt 10 grader i Stockholm och snöstorm i Dalarna.

I onsdags var det senior legacy day, vi hade inga lektioner utan jobade istället utanför skolan och byggde en liten altan och lämnade ett minne av våran senior class. Vi eller alla sportiga fick lämna märken i omklädningsrummen, vi fick göra våra hand- och fotavtryck på väggen så att de kan minnas oss för alltid. Vi fick skriva våra namn brevid och en liten quote eller motto som låter bra. Ska fota det och lägga ut bild.

I onsdags spelade vi match mo center, jag spelade inte så mycket med tanke på att min näsa inte är i normlt skick. Men det gjorde inget för vi visste redan att vi skulle vinna med 10-0 och mercy rule dem. Även om jag bara spelade 15 minuter så blev det ändå mål och assist haha. Detta var också sista ligamatchen för säsongen så alla seniors avtackades, blev uppropade en och en och speakern pratade om en i fem minuter. Vi fick seniorbanderoller att bära samt blommor och tackades av.

Idag fredag var jag bara i skolan hakva dagen, skönt. Fast ändå inte, hade fina test i biologi som var pissvårt vet inte om jag får godkänt på det asså. Men men. 3 till skoldagar nästa vecka sen har jag sommarlov!!! OMG!! Efter lunch åkte jag till doktorn och röntgade näsan och fejset. Röntgen såg okej ut men allt måste självläka. De säger dock att jag har en concussion och avråder mig från att spela men jag tvekar på det, jag hade ju inte ens huvudvärk eller var vimsig efter smällen och jag gick ju in och spelade i matchen igen 5 minuter efteråt nät vi fått stopp på blödningen.

Tänkte också nämna att jag vann första pris i Artshowen mellan typ 10 skolor och 200 hundra bidrag för en textilmålning jag målat. Så alla som säger att jag inte är kreativ, släng er i väggen.

Idag är det också 4 maj och min morfars födelsedag. Grattis till honom!

Kommentarer
Postat av: Dad

Va skönt att du klarade näsbenet men concussion är illa nog vilket innebär att du bör vila minst en vecka även om du känner dig helt återställd. Gör det! Jag vet att det är svårt speciellt för dig som gärna ger allt för ditt lag. Hälsan måste dock alltid värderas högst. Lyd goda råd! Visst låter det som om jag vore din pappa? Vem pratads det om i 5 minuter? Var det nån som utmärkte sig i sista matchen? Vad händer nu? Blir det slutspel? När och var? Kanske åker vi förbi där? Puss på näsan!

2012-05-05 @ 16:18:11
Postat av: Anonym

Hej lilla sötnosen! Tycker du att jag ska min nyvirkade grönrandiga klänning eller den med grön- vit prickiga spännen i nacken. Visst är det svårt att välja. Jag tror jag tar bägge. Krya dig. Pussss!

2012-05-05 @ 16:31:40
Postat av: Mormor

Hej på dej Sanna! Vad skönt att näsbenet klarat sig ok. Hoppas du slipper bandage på näsan på examensdagen så att man kan känna igen dig under den trekantiga hatten. Jag instämmer med dad.

TA DET LUGNT SÅ ATT DU SLIPPER ATT FÅ FRAMTIDA MEN. Älskar dig. Vi se om en vecka! Mormor

2012-05-05 @ 19:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback